υπολογισμού της σύνταξης τους. Στόχος πριν την Πέμπτη 14 Απρίλιου να κατατεθούν στην Βουλή οι όποιες αλλαγές αν για αυτές απαιτείται η Νομοθετική ρύθμιση
Οι τρόποι για το πώς οι Δημόσιοι Υπάλληλοι θα συνεισφέρουν στο κράτος 35 εκατομμύρια ευρώ για το 2011 καθώς και άλλα 35εκ. για το 2012 θα είναι το κύριο θέμα στη σημερινή συνάντηση του Προέδρου της Δημοκρατίας με τη Συντεχνία των δημοσίων υπαλλήλων, ΠΑΣΥΔΥ. Παράλληλα θέμα συζήτησης θα είναι και το συνταξιοδοτικό.
Ο Πρόεδρος αναμένει ότι θα ακούσει σήμερα από την ΠΑΣΥΔΥ εισηγήσεις ως προς τον τρόπο εξοικονόμησης των 35 εκατομμυρίων από το κρατικό μισθολόγιο. Όπως είναι σε θέση η «www.kathimerini.com.cy» να γνωρίζει, η σκέψη για κλιμακωτές αποκοπές κερδίζει έδαφος και φαίνεται πως τελικά το επικρατέστερο σενάριο είναι η εφαρμογή των αρχικών εισηγήσεων της κυβέρνησης και η εξοικονόμηση των 35 εκατομμυρίων ευρώ για το 2011 θα επιτευχθεί και δια της μεθόδου της κλιμακωτής αποκοπής εισοδημάτων. Δηλαδή για υπαλλήλους χαμηλών κλιμάκων (από Α2 έως Α7) οι αποκοπές θα είναι της τάξεως του μικρότερης του 1% ενώ για υψηλότερες κλίμακες θα αγγίζει το 2 ή 2.5%.
Συνταξιοδοτικό
Μείζον θέμα για την Κυβέρνηση είναι και τα του Συνταξιοδοτικού και αναμένεται πως σήμερα θα τεθεί επί τάπητος. Ως προς τούτο, στους στόχους βρίσκεται η αλλαγή του τρόπου καθορισμού της σύνταξης των δημοσίων υπαλλήλων, έτσι ώστε ο υπολογισμός της σύνταξης τους να λαμβάνει υπόψη τα εισοδήματα των τελευταίων δύο ή ακόμη και πέντε ετών εργασίας. Σήμερα, η σύνταξη ενός δημοσίου υπαλλήλου υπολογίζεται βάσει του ετήσιου βασικού μισθού που λαμβάνει κατά την ημέρα αφυπηρέτησης του. Πάντως αυτή η συγκεκριμένη αλλαγή φαίνεται να αποτελεί «κόκκινο πανί» για τους δημοσίους υπαλλήλους, αφού σε πολλές περιπτώσεις τύγχαναν/τυγχάνουν προαγωγής μόλις μερικούς μήνες ή ακόμη ημέρες πριν την αφυπηρέτηση τους για σκοπούς σύνταξης.
Πριν την 14η
Στόχος της Κυβέρνησης είναι όπως οι όποιες αποφάσεις παρθούν αναφορικά με το κρατικό μισθολόγιο να οριστικοποιηθούν εντός των ημερών, έτσι ώστε αν απαιτείται νομοθετική ρύθμιση αυτή να γίνει πριν την τελευταία –λόγω εκλογών- Ολομέλεια της Βουλής των Αντιπροσώπων στις 14 Απριλίου 2011. Από την άλλη υπάρχει το ενδεχόμενο οι όποιες αποκοπές να μπορούν να εφαρμοστούν με απόφαση / διοικητική πράξη χωρίς να χρειάζεται η νομοθετική έγκριση. Ωστόσο κρίνεται ως ιδιαίτερα αμφίβολο εν μέσω προεκλογικής εκστρατείας η Κυβέρνηση να αναλάβει αποκλειστικά το όποιο κόστος και να προχωρήσει σε περικοπές μισθών δημοσίων υπαλλήλων. Αντίθετα, αν απαιτείται νομοθετική ρύθμιση, τότε το όποιο πολιτικό κόστος μετατοπίζεται στους ώμους των κομμάτων, τα οποία λόγω της σφοδρής κριτικής που ασκούν της κυβέρνησης επ’ αυτού του θέματος, δεν θα μπορούν να ταχθούν εναντίον της όποιας ρύθμισης αφού αυτομάτως αυτοαναιρούνται και θα είναι εκτεθειμένα ενώπιον των πολιτών για πολιτική ασυνέπεια.
www.kathimerini.com.cy
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου