Μηνύματα αισιοδοξίας, εμπνευσμένα από τις παραδοσιακές αξίες, μεταφέρουν οι εταιρίες στον Ελληνα καταναλωτή στη δύσκολη αυτή περίοδο.
Σε πηγή έμπνευσης για τη διαφήμιση μετατρέπεται η πολιτική, που βρίσκεται στο επίκεντρο της επικαιρότητας λόγω της επιρροής που ασκεί στην οικονομία και κατ’ επέκταση στο πορτοφόλι του μέσου Ελληνα.
Οι διαφημιστικές εταιρίες, περισσότερο από κάθε άλλη φορά, νιώθουν ότι πράττουν κοινωνικό έργο, ισχυρίζεται ο Μάκης Σεριάτος, Πρόεδρος του διαφημιστικού ομίλου AshleyWorldgroup.
Στην προσπάθειά τους ν’ αγγίξουν το συναίσθημα, οι διαφημιστές εισπράττουν στα μάτια του Ελληνα την αγωνία για το μέλλον της οικονομίας, τις ορατές και μελλοντικές συνέπειες.
Δεδομένου ότι η διαφήμιση απευθύνεται σε ένα κοινό που ζει και αναπνέει μέσα στην κοινωνία, τα μηνύματα που επιθυμεί πλέον να στείλει το διαφημιζόμενο προϊόν ξεφεύγουν από την προβολή αυτού καθαυτού του προϊόντος. «Δεν έχει νόημα να προσπαθούμε να πείσουμε το κοινό μας για το πόσο ωραίο είναι το προϊόν που τον παροτρύνουμε να αγοράσει» αναφέρει ο Μ. Σεριάτος. Αυτό που, κατά τη γνώμη του, θα μετρήσει και θα γείρει τελικά την πλάστιγγα προς τη μία ή την άλλη πλευρά είναι ο βαθμός ευελιξίας και η ικανότητα του διαφημιστικού κλάδου να επαναπροσδιορίσει τον ρόλο και τις υπηρεσίες του. Ως εκ τούτου, η διασύνδεση της διαφημιστικής αγοράς με την ευρύτερη οικονομική και κοινωνική συγκυρία καθίσταται πλέον υποχρεωτική. Ετσι, οι επώνυμες μάρκες αναλαμβάνουν μια ακόμη ευθύνη, να αντιμετωπίσουν την αρνητική διάθεση για κατανάλωση και να βελτιώσουν τη ψυχολογία. Ο Μ. Σεριάτος, με πολυετή και διεθνή εμπειρία στη διαφήμιση, συναισθάνεται ότι οι ειδήσεις «μαυρίζουν» την ψυχολογία του κοινού, που περιορίζει σημαντικά τις δαπάνες του σε καταναλωτικά αγαθά και αρκείται στα απολύτως απαραίτητα. Η σύγχρονη διαφήμιση καλείται, λοιπόν, να παίξει έναν δύσκολο ρόλο, κάτι ανάλογο με αυτό που κάνουν οι ψυχολόγοι: καλείται να ελαφρύνει την ψυχολογία του καταναλωτή….Να τον κάνει για λίγο να ξεχάσει τα προβλήματά του και να εστιάσει σε παραδοσιακές αξίες όπως η οικογένεια και η φιλία.
Διαφημίσεις εμπνευσμένες από την πολιτική και την οικονομία έχουν «παίξει» στην τηλεόραση και για άλλες κατηγορίες προϊόντων όπως πατατάκια συγκεκριμένης φίρμας με τον Σεφερλή και αναφορά στον Πάγκαλο, καφές μεγάλης πολυεθνικής εταιρίας με τους ηθοποιούς Παπαδόπουλο και Βουτσά να σχολιάζουν την οικονομική κατάσταση αλλά και εταιρίας με δραστηριότητα σε ηλεκτρονικά είδη, όπου παραφράζονται τα αρχικά ΔΝΤ στη φράση «Δεν Νομίζω Τάκη».
Η τάση για να χρησιμοποιούνται όροι με τους οποίους η χώρα μας εξοικειώθηκε όταν ξέσπασε η οικονομική κρίση επεκτείνεται όλο και περισσότερο, μεταφέροντας το μήνυμα ότι η διαφήμιση δεν μπορεί να είναι ξεκομμένη από την εποχή της. «Η διαφήμιση κινείται στο χώρο της ψυχαγωγίας» υποστηρίζει ο Μ. Σεριάτος και συμπληρώνει ότι αυτό που κάνει, για παράδειγμα, η νέα διαφήμιση της μπύρας FIX, για να ελαφρύνει την ψυχολογία των καταναλωτών, θα έπρεπε να το κάνει το Υπουργείο Οικονομικών. Με την κοινωνική προσέγγιση που τη διακρίνει, η διαφήμιση αναλαμβάνει τον δύσκολο αυτό ρόλο, σε μια εποχή ιδιαιτέρως κρίσιμη για τις επιχειρήσεις. Σε μια εποχή γεμάτη ανατροπές, όπου αρκετές εταιρίες αναγκάζονται να φύγουν από τον χώρο και αρκετές πτωχεύσεις, συγχωνεύσεις και εξαγορές βρίσκονται προ των πυλών, η καθημερινότητα είναι αυτή που καθοδηγεί τις διαφημιστικές εταιρίες να προσεγγίσουν ακόμη περισσότερο τον Ελληνα καταναλωτή και να σταθούν δίπλα του στη δύσκολη αυτή περίοδο.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Αξίζει να αναφερθεί ότι το Ashley Worldgroup αποτελεί τον πρώτο πολυεθνικό όμιλο ολοκληρωμένης επικοινωνίας στην ΝΑ Ευρώπη. Περιλαμβάνει τις εταιρίες Ashley & Holmes, Le Spot Productions, United Media, Politics, Zenteam & Alco. Διαθέτει 13 συνεργαζόμενα γραφεία σε Αθήνα, Βιέννη, Βουκουρέστι, Σόφια, Τίρανα, Σκόπια, Κόσσοβο, Λεμεσό, Σεράγεβο, Βελιγράδι, Λουμπλιάνα, Ζάγκρεμπ και Λοτζ, ενώ πολύ σύντομα θα επεκτείνει τη δράση της σε άλλες αναδυόμενες επιχειρηματικά και οικονομικά χώρες όπως η Τουρκία, το Ισραήλ και το Ντουμπάι.
Όταν ο Μ. Σεριάτος ίδρυσε το 1989 μαζί με τον Πέτρο Τριανταφύλλη τη διαφημιστική εταιρία Ashley & Holmes και το 1993 τη Le Spot Productions στόχος του ήταν η σύνδεση κοινωνιολογίας και ψυχολογίας μέσα από μια νέα μορφή τέχνης που πιστεύει ότι είναι η διαφήμιση.
Η ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΙΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
Στο πνεύμα βελτίωσης της αρνητικής ψυχολογίας των καταναλωτών, «σχεδιάστηκε» από την Ashley & Holmes η νέα διαφήμιση της μπύρας FIX με πρωταγωνιστές τους ηθοποιούς Πέτρο Φιλιππίδη, Σάκη Μπουλά και Παύλο Χαϊκάλη, γνωστούς στους τηλεοπτικούς κύκλους από τους ισχυρούς δεσμούς φιλίας που έχουν. Με αναφορές στην επιμήκυνση και την Αγκελα, το τηλεοπτικό σποτ επιδιώκει να ψυχαγωγήσει τον καταναλωτή και να τον πείσει ότι η αξία της ζωής βρίσκεται στις ανθρώπινες σχέσεις, περνώντας το μήνυμα ότι με την παρέα μπορούμε, έστω και προσωρινά, να κάνουμε στην άκρη τα προβλήματα που μας απασχολούν. Η νέα καμπάνια της Ολυμπιακής Ζυθοποιϊας από την Ashley & Holmes με φόντο το αγαπημένο μεζεδοπωλείο της δημοφιλούς αντροπαρέας, επιδιώκει να περάσει το μήνυμα ότι στη δύσκολη καθημερινότητα του Ελληνα, αυτό που μας κρατά όλους δεμένους είναι η περιβόητη ελληνική παρέα και η καλή διάθεση.
Από συνέντευξη του Μάκη Σεριάτου στην εφημερίδα Real News
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου